Kara Kütüphane ve Yeni Maceram!

Kitapları sevmek benim için hiç zor olmadı. Güzel bir kütüphanesi olan bir evde, sürekli kitap hediye edilerek büyüyen bir çocuk oldum. Teknolojinin, internetin dönem ödevleri için henüz bir kurtarıcı virüs gibi yayılmadığı zamanlarda ansiklopedi karıştırarak büyüdüm. Ancak ansiklopediler de benim için sadece bir dönem ödevi kaynağı değil, büyük zaman karıştırarak yeni şeyler öğrenme imkanı doğuran bir kaynak oldu. Ansiklopedimiz çoktu evde, çünkü o dönem gazete promosyonları ile bilmem kaç kupona Larousse ansiklopedi setlerinin okuyucuya dağıtıldığı dönemdi. Biz de kupon biriktirmeyi seven bir aile olduk!

Zamanla kitapları her yönüyle sevmeye başladım. Bir kitabı sadece okumak değil, onun cildine kapağına dokunmak, sayfalarının hışırtısını dinlemek, kağıt kalitesine göre değişen sayfa kokularını teneffüs etmek ve kütüphanemin karşısına geçip belirsiz bir süre kitaplarımı seyretmek dahi bir zevk haline geldi benim için. Kitaplarla sadece boş zamanında, tatilde vakit geçiren, onu bir boş zaman eğlencesi olarak gören insanlar için büyük ihtimalle bir sapık gibi gözüküyorumdur dışarıdan. Ancak benimle aynı duyguları yaşayan çok fazla sayıda insan olduğuna eminim. 

Kendi evime ve kendi kütüphaneme kavuştuktan sonra, okuyabileceğim bir sürü kitap biriktirdim. Özellikle her yönüyle tarih (özellikle de eski çağdan günümüze Türk tarihi), felsefe, şiir kitapları ilgimi çeker hale geldi. Bu sebeple listem çok kabarık. Hakkında konuşmak, bir şeyler anlatmak istediğim çok fazla kitabım var. Kitaplardan bahsetmek çok hoşuma gitmesine rağmen acıklı bir şekilde çok sevdiğim insanların kitap tutkuma saygı duymakla birlikte, benimle sürekli kitaplardan bahsetmekten sıkılır halde olduğunu fark ettim. İşte bu sebeple bu siteyi açmaya ve kitaplarla ilgili sohbet etmeye karar verdim. Benim için ciddi bir monolog girişimi de olsa en azından anlattıklarımı ara sıra okuyabilecek bir kaç kişi olma ihtimalinin varlığı bu siteyi yapmaya itti beni. 

Kitap okumak ve kitapları sevmekten başka hiçbir otoritelik tarafım mevcut değil. Yani yapabileceğim eleştiriler sadece beni bağlar. Bir fikir edinmek için dikkate alabilirsiniz de, umursamadan geçebilirsiniz de. Burada bir şeyler paylaşarak da tek amaçladığım şey kitapları anlatmak. Bunu görseller yardımıyla, bir yandan da içerdikleri hakkında kısa kısa bilgiler vererek yapmak. Kafamda tasarladığım sistem doğrultusunda önce size naçiz kara kütüphanem ve kitap okuma ortamlarım hakkında bir şeyler anlatmayı, daha sonra da okumakta olduğum kitaplara ilişkin bilgiler vermeyi umuyorum. Zaman zaman da daha önce okuduğum ve hakkında bir iki paragraf bahsedilmeyi hak ettiğine inandığım kitaplardan bahsetmeyi düşünüyorum. 

Dilerim kitapları seven insanların işine yarayacak ve kitaplardan bahsetmemden zevk alan insanların var olduğunu görmeme yarayacak bir iş yapabilmiş olurum!